Týmová práce

Týmová práce

autor Petr, Heřman -
Počet odpovědí: 0

Dovolím si ocitovat e-mail od wikiskriptora 9. kruhu, protože míří k otázkám a odpovědím, které bychom si měli mezi sebou vyjasnit všichni:

Dobrý den,
Píši Vám za kruh 9 v záležitosti zápočtu. Kruh 1 vytvořil otázky k praktikům, náš kruh je upravuje a kontroluje. Chápu to správně, že ty hotové a upravené testy dáme na moodle a do tabulky, která je na wikiskriptech? Nebo je stačí dát pouze na moodle?
Dále se chci zeptat na termín, do kterého musíme ty testy zkontrolovat. Máme za sebou teprve 5. praktikum, takže někteří teprve nyní mohou začít s kontrolami. Dokdy bychom to měli mít ideálně hotové?
Jakmile provedeme vše výše zmíněné, můžeme považovat zápočet z wikiskript za hotový?
Děkuji
S pozdravem
Jan Böhm

V první řadě by mělo být každému zřejmé, že práce na moodle, na wikiskriptech, wikiskriptures, wikiverzitě a dalších projektech je práce týmová. Nejde o to, jakou si kdo uplácá bábovičku na svém písečku, ale o to, jak dopadne ten hrad, který si na společném pískovišti všichni stavíme. Pryč jsou doby, kdy každý pacient měl jednoho lékaře. Jestli pacient přežije, jestli se uzdraví anebo ne, na tom se spolupodílí celá řada pracovníků ve zdravotnictví, a k tomu by měla celá vaše výchova směřovat.

Takže se podívejme, jak vypadá tenhle moodle kurs a jak se vyvíjí. Když jsem se na něj podíval dnes ráno, nezaregistroval jsem naprosto žádný pokrok oproti tomu, jak vypadal loni. Na titulní stránce jsou stále jen testy z minulého akademického roku z přednášek, ani jeden test z praktik. Podívejte se do kategorií: Testy z fyziky / Kategorie

Všechny testy jsou tu nahňácány v jedné kategorii "Výchozí v BF-testy" (291 testů) a pak tu máme ještě čtyři kategorie, z jejichž názvů není moc zřejmé, o co se jedná:

  • Úlohy uložené z kontextu Test: Akustika 1. (15)
  • Úlohy uložené z kontextu Test: Akustika 2. (15)
  • Úlohy uložené z kontextu Test: Elektřina a magnetismus –part 1. (15)
  • Úlohy uložené z kontextu Test: Termodynamika a bioenergetika, test 1. (20)

Zadání bylo myslím jasné:

  1. Navázat na práci minulého ročníku
  2. Vytvořit příslušné kategorie
  3. Testy přesunout do příslušných kategorií
  4. Vše zkontrolovat
  5. Vytvářet další testy už v příslušných kategoriích, aby nenarůstal zmatek
  6. Opět vše zkontrolovat

Z prvního pohledu na hlavní stránku testů ale nikomu není jasné, co celou dobu dělali wikiskriptoři, kterým jsem to připomínal 11. října 2017? (Skupiny pro rok 2017/18)

Předpokládám, že něco dělali, ale zatím to ještě není nikde vidět. Celá ta práce nemá ještě žádnou viditelnou kostru, na kterou by se mohlo nabalovat nějaké to maso a další věci. Jsme za polovinou praktik, hodně testů k praktikům už je "někde" zřejmě vytvořených, ale nejsou vidět. Bylo by dobré, kdyby si všichni studenti ze všech kruhů už mohli během přípravy na praktika tyto testy zkoušet, aby se začalo vyjevovat, co je na nich dobře a co špatně, jak fungují a jak nefungují, abychom měli nějakou zpětnou vazbu. A teoretická připravenost studentů na praktika je někdy dost katastrofální a zbytečně se pak všichni okrádáme o čas. Už víte, na co se třeba s kolegou Tomsou ptáme, to by v těch testech mohlo být. A samozřejmě bychom měli možnost se na ty testy podívat i my učitelé – dokud je ještě čas vyjasňovat si chyby.

Udělal jsem za vás alespoň to, že jsem na titulní stranu přidal 12 dalších témat, prosím, dosaďte si už k nim názvy úloh z praktik, doplňte pod ně ty vytvořené testy a založte k nim pšíslušné diskusní skupiny, prostřednictvím kterých by se dala dělat ta zpětná vazba, a to fakt už během tohoto weekendu, ať to od příštího týdne může běžet. Máme prosinec, anatomii, histologii, pitvy – pak už nebudete mít na nic čas mrzutost

A hlavně tu kategorizaci dát dopořádku, to mělo být už dávno hotovo. Tak jsem alespoň pod tou hlavní kategorií Výchozí v BF-testy vytvořil další podkategorie alespoň na ukázku té hierarchie, abyste v tom mohli dál pokračovat:

  • Výchozí v BF-testy (Výchozí kategorie pro úlohy sdílené v kontextu "BF-testy".)
    • Czech (Testy v češtině)
      • Lekce (Testy k jednotlivým lekcím (přednáškám))
        • Biomechanika
        • Elektřina a magnetismus
        • Optika
        • Biofyzika vidění
        • Akustika
        • Ionizující záření
        • ...
      • Praktika (Testy k jednotlivým praktikům)
        • Polarimetrie
        • Elektrokardiografie
        • ...
    • English (Tests in English)
      • Lectures (Tests for lectures)
      • Practicals (Tests for practical lectures)

Tak to prosím opravdu co nejdřív už udělejte, rozstrkejte všechny testy, kam patří a pak je zpřístupněte z té hlavní stránky.

Co se týče testů z jednotlivých lekcí (přednášek), ty by měly být také už zkontrolované ještě před vánočními prázdninami, aby se z nich studenti mohli připravovat ke zkouškám – pokud možno.

Je to prosím už trošku jasné? Jeden za všechny, všichni za jednoho.

Pokud ten kurs na moodle nebude použitelný pro výuku, tak prostě zápočet nedostane z žádného kruhu nikdo, kdo se na tomto projektu podílí a nikdo tím pádem nepůjde ani na předtermín. Pacient nesmí být mrtvý, nefunkční, nepoužitelný. Wikiskriptoři jsou tu proto, aby organizovali práci na celém projektu, aby komunikovali vzájemně mezi sebou i se svými kruhy a kontrolovali, co kdo dělá. A jednotliví studenti zase musí kontrolovat zezdola své wikiskriptory, aby také dělali, co mají. V tomto projektu mají odpovědnost všichni za všechny.