Obecně: K jazykové stránce viz připomínky k Biofyzice vidění.
Test č. 3 je zbytečně dlouhý. Doporučuji rozdělit na více tématicky ohraničených testů. Ideálně "sesypat" otázky ze všech 3 testů do 1 "pytle", odstranit duplicity a poté rozdělit do menších testů na užší témata, například:
1. Obecně o zvuku ("čistá" fyzika)
2. O sluchu
3. Vyšetřovací metody využívajíc ultrazvuk
K testu č. 1
Otázka 4 - veličiny používané ve vzoricích je třeba nejprve definovat
Otázka 5 - místo "má vzorec" doporučuji formulaci "lze určit jako součin ... (vyjádřit slovně, ne vzorce, jinak platí ad 4)
Otázka 7 - nevímce co je "P" a "S" (viz ad 4)
Otázka 11 - odpověď "fázovým posunutím jejích vln" (údajně správná) mi nedává smysl. Koho "jejích"? A fázovým posunutím vůči čemu?
K testu č. 2
Otázka 1 - nejsem zoolog, takže nedokážu posoudit, co je "běžná komunikace" zvířat. Vím jen, že např. netopýři ho používají k echolokaci. Doporučuji odpověď zjednodušit.
Otázka 3 - je formulovaná nejasně; při odrazu vln obecně nemusí docházet k žádnému z uvedených jevů.
Otázka 4 - ze zadání není patrné, o jakou fyzikální situaci jde.
Metodická poznámka: Odpověď typu "žádná z uvedených možností" se lépe hodí do otázek typu "single-choice".
Otázka 5 - odpověď o 2 módech je matoucí. Lze očekávat, že studenti si budou pamatovat existenci 2 módů, ale zapomenou jejich názvy.
Otázka 7 - "šíří se stejnou rychlostí jako vzduch" ???
Otázka 8 - metodicky nevydařená. Doporučuji změnit na "single-choice" a před 2D, 3D, 4D doplnit "výhradně".
Otázka 10 - energie UZ vlny je přímo úměrná kvadrátu frekvence??? Kde jste to četli?
Otázka 11 - viz ad otázka 4
Otázka 12 - "vztahu změny frekvence" je třeba upřesnit (vztahu k čemu?)
Otázka 15 - viz ad test 1 otázka 4
K testu č. 3 (kruh 8)
Jak již bylo uvedeno, test je příliš dlouhý.
Otázka 2 - žádná z odpovědí není správná; správná odpověď by zněla "Hladina intenzity stoupne o 10 dB"
Otázka 4 - duplicita
Otázka 5 - odpověď "mechanické" je sporná; zvuk je mechanické vlnění, tudíž i tyto veličiny jsou - v jistém smyslu - mechanické
Otázka 7 - viz adt test 1 otázka 4; pozor též na formát písma ve vzorcích (kurzíva, dolní indexy)
Otázka 9 - duplicita
Otázka 10 - duplicita
Otázka 11 - za akustickou rychlost se obvykle považuje amplituda, nikoliv okamžitá hodnota rychlosti kmitání molekul
Otázka 12 - duplicita
Otázka 13 - duplicita
Otázka 15 - doporučuji "muli-choice", neboť odpovědi se vzájemně nevylučují
Otázka 16 - v tomto případě naopak. Při 220 dB bychom bolest určitě pocítili... nebo to změňte.
Otázka 18 - sporné; ohraničení oběma prahy je "vertikální" (v intenzitách), ohraničení frekvencemi je "horizontální" (ve frekvencích)
Otázka 20 - k oběma veličinám je třeba přidat atribut "akustický/á"
Otázka 26 - duplicita
Otázka 28 - odpovědi se vylučují, tedy doporučuji "single-choice"
Otázka 29 - duplicita
Otázka 37 - "ORL" se opakuje dvakrát, asi omyl
Mnoho zdaru při úpravách!